مدت حمایت از حقوق اقتصادی مؤلف در قوانین موضوعه و لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط

دکتر سید حسین صفایی، استاد نامدار و پرآوازه حقوق خصوصی این‌روزها در حالی که با بیماری درگیر هستند، در حال سپری کردن نودمین سال عمر پربار خویش هستند. این استاد والا مقام علاوه بر تالیف و ترجمه برخی کتب مرجع و مهم در زمینه حقوق خصوصی و حقوق تطبیقی، از نخستین پژوهشگران حوزه حقوق مالکیت فکری کشور نیز هستند، به‌گونه‌ای که نخستین مقاله در دسترس از ایشان در این زمینه با عنوان مالکیت ادبی و هنری و بررسی قانون حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان در ششمین شماره مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۰ منتشر شده است. از آن زمان تاکنون نیز ایشان همواره از محققان مهم و اثرگذار در این زمینه بوده‌اند.

انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران این افتخار را داشت که از روزهای پیش از تاسیس رسمی، جناب استاد صفایی را در کنار خود داشته باشد و ایشان یکی از اعضای هیئت موسس انجمن و از نویسندگان نخستین شماره مجله انجمن بوده‌‌اند. همچنین در یکی از آخرین همکاری‌های ایشان، در سالی که گذشت افتخار میزبانی از جناب استاد صفایی در یکی از نشست‌های تخصصی نصیب این انجمن که خود از بانیان آن بوده‌اند، گردید.

انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران ضمن آرزوی بهبودی و سلامتی برای استاد سید حسین صفایی که این‌روزها در حال مبارزه با بیماری هستند، مقاله ایشان با عنوان مدت حمایت از حقوق اقتصادی مؤلف در قوانین موضوعه و لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط که در شماره نخست مجله انججن علمی حقوق مالکیت فکری ایران (پژوهش‌های تطبیقی حقوق مالکیت فکری) در سال ۱۳۹۷ منتشر شد را تقدیم حضور دوست‌داران این استاد بزرگوار می‌نماید.

متن کامل مقاله از اینجا در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست