کتاب حقوق اموال فکری منتشر شد

کتاب حقوق اموال فکری به‌قلم محمد احسنی فروز، عضو سابق هیئت مدیره انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران منتشر شد.
به گزارش انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران، دکتر محمد احسنی فروز دارای مدرک دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و صاحب تألیفات متعدد در حوزه حقوق مالکیت فکری و حقوق تکنولوژی است که از آن جمله می‌توان به «حقوق انتقال فن‌آوری: شرح و تفسیر ساختار، مواد، شروط و تعهدات قرارداد به همراه نمونه قرارداد به زبان انگلیسی»، «حقوق قراردادهای تحقیق و توسعه» و «قرارداد انتقال تکنولوژی» اشاره نمود.
در چکیده کتاب حقوق اموال فکری که در 156 صفحه در بهار 1402 توسط نشر دادگستر منتشر و روانه بازار نشر گردیده، آمده است:
همواره در پی تغییر و تحولات در زندگی اجتماعی انسان‌ها حقوق هم متحول و موضوعات تازه‌ای در آن مطرح گردیده و می گردد. از جمله با ورود صنعت و تکنولوژی و ارزش اقتصادي پیداکردن دانش‌ها و هنرها، توجه و تمایل به دارایی‌های ناملموسِ فکری، روزافزون شد و حقوق مالکیت فکری شکل گرفت و پا به عرصه هستی گذاشت. هم‌زمان با گسترش دامنه اموال فکری و توسعه معاملاتشان، به‌ویژه در کشورهای توسعه یافته، افزون بر قانون‌گذاری و ایجاد رویه قضایی، آثار علمی (دکترین) پرشماری نیز در این شاخه از حقوق نگاشته شد و انتشار یافت.
در کشورمان ایران هم که تغییر و تحولات حقوقی مزبور، خود را نشان داده و رو به فراگیرتر شدن دارد در موضوعات گوناگون مالکیت فکری، کتاب‌ها، مقاله‌ها و رساله‌های متعددی نوشته شده و عرضه گردیده است. اما در بخش «حقوق اموال فکری» که از دانش‌های زیربنایی و از نیازهای ضروری این شاخه از حقوق است کار علمی مستقلی صورت نگرفته و اثری اختصاصی در این باره انتشار نیافته است. لذا این کتاب به عنوان گامی آغازین در راستای پاسخ به نیاز مورداشاره، پاره‌ای از مفاهیم عمومی حقوق اموال و مالکیت را در پیوند با اموال فکری و در کنار مفهوم‌های اختصاصی مالکیت فکری، مورد بررسی و بازنگری قرارداده و به تبیین و تشریح احکام ویژه این دسته از اموالِ به نسبت نو پدید پرداخته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی کتاب، از این لینک نسبت به تهیه کتاب اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست