بورسیه تحصیلی آکادمی وایپو به‌مناسبت روز جهانی زنان در علم

آکادمی وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) ۱۱ فوریه، روز جهانی زنان و دختران در علم را با ارائه ۳۰ بورسیه تحصیلی به زنان متقاضی برای شرکت در دوره‌های آموزش از راه دور پیشرفته (DL) پاس می‌دارد.

به گزارش انجمن علمی حقوق به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهانی مالکیت فکری، نامزدهای واجد شرایط برای این بورسیه صرفا از میان زنان انتخاب می‌شوند، متقاضیان باید از کشورهای در حال توسعه، کشورهای کمتر توسعه یافته و کشورهای در حال گذار باشند که در حال حاضر در علوم، چه در ظرفیت‌های علمی و چه حرفه‌ای، درگیر هستند و بورسیه‌ها به نسبت منطقه و زبان اعطا می‌شوند. داوطلبان علاقه‌مند باید فرم آنلاین را تا پایان ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ تکمیل کنند.

ترویج برابری جنسیتی در آکادمی وایپو؛

آکادمی وایپو اولین بار در سال ۲۰۱۴ به برابری جنسیتی در میان شرکت کنندگان خود رسید و به پیشینه پایدار خود در این زمینه افتخار می‌کند. آکادمی کماکان به توسعه برنامه‌های آموزشی و مهارت‌سازی با تمرکز بر حوزه مالکیت فکری و زنان و دختران ادامه خواهد داد. همچنین آکادمی تلاشی فعالانه جهت افزایش نقش زنان در اجرای این برنامه‌ها و ترویج فعالیت‌های هدفمندی که به مشارکت برابر زنان و دختران در علم کمک می‌کند، ادامه خواهد داد. گفتنی است آکادمی با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) همکاری می‌کند تا در سال ۲۰۲۲ فعالیت هایی را برای تقویت ظرفیت‌های زنان دانشمند و مبتکران برای حفاظت و تجاری سازی مالکیت فکری ناشی از تحقیقات علمی سازماندهی کند.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور ارسال تقاضای خود مبنی بر شرکت در بورسیه وایپو از این لینک ثبت‌نام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست