گفتگوی سازمان جهانی مالکیت فکری در مورد حقوق مالکیت فکری و فناوری های پیشگام

گفت‌وگوی بعدی سازمان جهانی مالکیت فکری با عنوان «فناوری های پیشگام و مدیریت حقوق مالکیت فکری و یادگیری از یکدیگر» طی روزهای ۵ و ۶ آوریل ۲۰۲۲ برابر با چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد.

به گزارش انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران، با هرچه نزدیکتر شدن گوشه گوشه جهان با کمک پیشرفت چشمگیر فناوری، سرعت نوآوری و آفرینش نیز در حال افزایش است و مدل های‌کسب و کار به‌سرعت در حال تغییر و تحول هستند. در همین حال مصادیق مالکیت فکری که نمایانگر این روندهای رو به رشد هستند پیچیده‌تر از قبل می‌شوند و تعداد موضوعات و پرونده‌های مربوط به حقوق مالکیت فکری در حال افزایش است، در عین حال این رشد قابل توجه همراه با نوسانات فراوانی است.

فناوری‌های پیشرو  نظیر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و بلاک چین می‌توانند به‌منظور مقابله با چالش‌های رو به رشد دفاتر حقوق مالکیت فکری مورد استفاده قرار گیرند تا مالکیت فکری کارآمد برای همگان و همه‌جا در دسترس باشد.

پنجمین دور از  گفت‌وگوی سازمان جهانی مالکیت فکری
دور پنجم از گفت‌وگوهای سازمان جهانی مالکیت فکری به مقوله فناوری‌های جدید و امکان‌سنجی کاربردهای احتمالی آنها در مدیریت و ثبت حقوق مالکیت فکری ‌و همچنین اختلالاتی که ممکن است در نظام مالکیت فکری ایجاد نمایند، می‌پردازد. این تبادل اطلاعات منجر به تشویق همه ذینفعان حوزه مالکیت فکری از دفاتر مالکیت فکری گرفته تا شرکت‌های خصوصی گردیده و بررسی دیدگاه های مختلف مطرح شده از سوی متخصصان حقوق مالکیت فکری، مبتکران، سازندگان و افراد مختلف درگیر در این حوزه را با جدیدترین نظرات در زمینه موضوعات روز مالکیت فکری آشنا می‌سازد.

موضوع پنجمین دور از  گفت‌وگوی سازمان جهانی مالکیت فکری
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این لینک، ضمن دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با این برنامه، نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این دوره دو روزه اقدام نمایند. همچنین اطلاعات تکمیلی، زمان‌بندی و برنامه سخنرانی‌های این رویداد از این لینک قابل دریافت است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست