راه اندازی نخستین دوره کارشناسی ارشد مالکیت فکری و تجارت توسط وایپو

سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) با همکاری دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور( SUSS) برای ارائه اولین دوره مشترک کارشناسی ارشد در زمینه مالکیت فکری و مدیریت نوآوری همکاری می‌کند. این دوره جدید که در محل دانشکده کسب و کار دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور برگزار می شود، از جولای ۲۰۲۳ آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران به نقل از سازمان جهانی مالکیت فکری، وایپو و دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور درخواست‌های متقاضیان تحصیل در این دوره را تا تاریخ ۱۵ ماه آوریل ۲۰۲۳ (برابر با 26 فروردین 1402) به‌صورت آنلاین می‌پذیرند. علاوه بر این برای افراد واجد شرایط از میان کارآفرینان شرکت های کوچک و متوسط (SMEs ) و متخصصان جوان که با استفاده از حقوق مالکیت فکری موفق به ارتقاء دانش و تبدیل ایده‌ها به واقعیت و تغییرات مثبت اقتصادی می شوند، بورسیه تحصیلی برای 10 نفر تخصیص یافته است.

دوره کارشناسی ارشد مالکیت فکری و مدیریت فناوری چه عناوینی را شامل می‌شود؟
این برنامه یک ساله، شامل یک مرحله آموزش از راه دور و یک مرحله حضوری در دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور است. طی این دوره شرکت کنندگان از دروس تعاملی و عملی که  به زبان انگلیسی توسط استادان دانشگاه دانشگاه، متخصصان بخش صنعت و کارشناسان سازمان جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.
این دوره مشترک کارشناسی ارشد در مالکیت فکری و تجارت، موضوعات اصلی مرتبط با مدیریت مالکیت فکری از جمله مالکیت فکری و استراتژی کسب و کار، مدیریت دارایی مالکیت فکری، هوش مالکیت فکری، جست‌وجو و تجزیه و تحلیل ثبت اختراع، مالکیت فکری در زمینه جهانی و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، نقش مالکیت فکری در فناوری و تجارت، لیسانس مالکیت فکری و تجاری‌سازی نوآوری را در بر می‌گیرد.
علاوه بر موارد فوق الذکر، شرکت کنندگان در پایان این دوره ساله، پروژه‌ای تحقیقاتی – کاربردی در زمینه توسعه کسب و کار مرتبط با مالکیت فکری نظیر کسب درآمد از نوآوری و حاکمیت مالکیت فکری، ارائه را نیز انجام خواهند داد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک مورد نیاز، شهریه و همچنین ثبت نام در این دوره، به این لینک مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست