گزارشی از موت کورت مالکیت فکری دانشگاه آکسفورد با حضور دانشگاه علامه طباطبائی

تیم موت کورت مالکیت فکری دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان نخستین تیم ایرانی موفق به شرکت در رقابت‌های موت کورت دانشگاه آکسفورد شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران، موت کورت مالکیت فکری دانشگاه آکسفورد از سال ۲۰۰۳ و همه ساله توسط مرکز تحقیقات مالکیت فکری آکسفورد (OIPRC) برگزار می شود. هدف اصلی برگزاری این موت، تشویق دانشجویان به واکاوی عمیق موضوعات چالشی مالکیت فکری توأم با پرورش مهارت های تیمی است. به طور کلی موت کورت مالکیت فکری دانشگاه آکسفورد که شبیه ساز Supreme Court انگلستان می‌باشد، در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود‌.
در مرحله مقدماتی (کتبی) تیم های شرکت کننده موظفند دو لایحه (با رعایت شرایط شکلی و ماهوی) از طرف تجدیدنظر خواه و تجدیدنظرخوانده پرونده به پنل مسابقات ارسال کنند. مرحله کتبی پیش نیاز و شرط حضور در مرحله شفاهی است به گونه ای که تنها ۲۸ تیم برتر دور کتبی، به دور نهایی (شفاهی) که به حضوری برگزار میشود، دعوت می شوند.
در بیست‌ویکمین دوره از موت مالکیت فکری آکسفورد، تیم دانشگاه علامه طباطبائی (با حمایت موسسه MIS) متشکل از آقایان «علی کاملی» دانشجوی ارشد حقوق مالکیت فکری دانشگاه علامه طباطبایی و «احسان گردابی» دانشجوی ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی، به مربی گری «ریحانه آشتیانی» دانش آموخته ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی، برای اولین بار به عنوان یک تیم ایرانی پس از کسب امتیاز لازم در دور کتبی، به عنوان یکی از ۲۸ تیم برتر جهان، به دور شفاهی دعوت شد.
در دور شفاهی مسابقات که از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مارچ در دانشکده حقوق دانشگاه آکسفورد برگزار شد، تیم دانشگاه علامه طباطبایی با تیم هایی از کشورهای کانادا (Queen’s University)، انگلستان (University of Sheffield) و هند ( National Law University Delhi, Damodaram Sanjivayya National Law University) به رقابت پرداخت.
تیم دانشگاه علامه طباطبایی در مرحله شفاهی نیز، با کسب امتیاز برتر از تیم دانشگاه Queen’s University کانادا و رقابتی برابر با تیم های هند تجربه درخشانی را رقم زد.
در این مسابقات قضات، وکلا و اساتید زبده و مطرح در عرصه حقوق مالکیت فکری، به عنوان قضات دور شفاهی حضور داشتند:

Lord Justice Arnold, Lord Justice Birss, David Stone, Emily Hudson, Michael Skrein, Chris Aikens, Jan-Willem Prügel, Dev Gangjee, Catriona Smith, Caoimhe Evelyn Ring, Darren Smyth.

شایان ذکر است تیم دانشگاه امام صادق نیز در این دوره از مسابقات موفق به راهیابی به دور شفاهی این رقابت‌ها شده بود که متأسفانه به دلیل عدم صدور ویزا، امکان شرکت در مرحله شفاهی موت کورت دانشگاه آکسفورد را پیدا نکرد. امید است با حضور تیم دانشگاه علامه طباطبایی در مرحله شفاهی به عنوان اولین تیم ایرانی، حضور تیم های ایرانی بیش از پیش در موت مالکیت فکری دانشگاه آکسفورد هموار شود و این حضور، آغازی باشد برای درخشش بیش از پیش ایران در عرصه کم تر دیده شده حقوق مالکیت فکری در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست